Fa uns dies el diari La Vanguardia publicava una notícia on es deia que els dispositius de grafè podien ser molt més ràpids que els cables d’Internet més veloços.
Segons un nou estudi publicat a Nature Communications, és possible manipular els dispositius de grafè per al seu ús com a fotodetectors en les comunicacions òptiques d’alta velocitat del futur. Segons l’article de La Vanguardia,
“Mediante la colocación de dos cables metálicos muy juntos en la parte superior del grafeno y proyectando luz brillante sobre esta estructura, los investigadores habían demostrado previamente que ésta genera energía eléctrica. Los dispositivos de grafeno pueden ser increíblemente rápidos, decenas y, posiblemente, cientos de veces más rápidos que los cables de Internet más veloces, lo cual se debe a la naturaleza única de los electrones en el grafeno, su gran movilidad y su alta velocidad.”
El principal problema pel que fa a les aplicacions d’aquests dispositius és la baixa eficiència, ja que el grafè absorbeix poca llum. El problema s’ha solucionat mitjançant la combinació de grafè amb estructures metàl·liques diminutes situades a la part superior del grafè.
Així, a partir de la combinació del grafè amb nanoestructures metàl·liques, aquestes aconsegueixen recol·lectar vint vegades més de llum. A l’estudi hi han participat científics de les universitats de Manchester i Cambridge, incloent a Andre Geim i Kostya Novoselov, guanyadors del premi Nobel de Física 2010.
El grafè es presenta, doncs, com un material amb un gran potencial en el camp de moltes noves tecnologies.
Posted on 19/09/2011 per Laia
0